🔹نامه رئیس شورای مدیریت، مهندس شمشیرساز مدت زمانی است که عدم رعایت قوانین و مقررات جاری کشور و اعمال سلایق متفاوت و بعضاً استناد به آئین ­نامه­ های داخلی و اتخاذ رویه ­های نادرست و نامناسب از سوی دستگاه­ های اجرایی علی ­الخصوص سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی، فضای کسب و کار را […]

تاریخ :

گفت و گو و هم‌اندیشی در باب مشکلات با سازمان تأمین اجتماعی

🔹نامه رئیس شورای مدیریت، مهندس شمشیرساز

مدت زمانی است که عدم رعایت قوانین و مقررات جاری کشور و اعمال سلایق متفاوت و بعضاً استناد به آئین ­نامه­ های داخلی و اتخاذ رویه ­های نادرست و نامناسب از سوی دستگاه­ های اجرایی علی ­الخصوص سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی، فضای کسب و کار را با معضلات و مشکلات عدیده مواجه ساخته است. بدیهی است که در چنین شرایطی مدیران عامل شرکت­های مهندس مشاور به­ جای تمرکز و صرف وقت و انرژی بر روی وظایف اصلی خود که همانا مطالعات و نظارت بر پروژه­ های مهندسی کشور می ­باشد، متأسفانه گرفتار معضلات پدید آمده توسط سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی و پیگیری ­ها، پاسخ­گویی و مراجعات غیر ضروری با مسئولان و کارکنان سازمان­ های مزبور گردیده ­اند.

از این­ رو، هیأت رئیسه جامعه با بهره ­مندی از ظرفیت همکاران متخصص در کمیته بیمه و مالیات در نظر دارد مسایل و مشکلات عدیده در این خصوص را از مسئولان و متولیان امر پیگیری نموده و از هیچ تلاش و صرف انرژی به منظور نیل به هدف و حصول نتایج مورد نظر فروگذار نخواهد نمود.

بدین منظور، تجمیع نقطه نظرات، هم­اندیشی میان مدیران و همکاران دارای تجارب ارزشمند اعضای محترم جامعه مهندسان مشاور ایران، یقیناً می ­تواند ضمن به اشتراک گذاردن مشکلات موجود، در تدوین لایحه نهایی جامعه برای طرح موضوع و پیگیری از مقامات مسئول مفید و موثر باشد.

در ارتباط با موارد فوق، خواهشمند است به منظور حضور در جلسه هم ­اندیشی مباحث مرتبط با سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی، هر یک از اعضای محترم حداکثر تا تاریخ 15/آذرماه/1401 نسبت به معرفی 2 همکار خود اقدام نموده تا برنامه­ ریزی برای تشکیل جلسات و جمع بندی مباحث انجام پذیرد.

شایان ذکر است، با توجه به اینکه این موضوع توسط کمیته بیمه و مالیات جامعه دنبال می­ شود، مسئولیت راهبری آن نیز با جناب آقای مهندس کرکه ­آبادی، رئیس محترم کمیته و همکاران گرانقدر ایشان در کمیته می ­باشد.

مشاهده متن نامه  : 1401-0095